Sunday, 9 January 2011
ဆရာသိန္းေဖျမင့္ေရးတဲ့ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ မြန္ျမန္မာစာအုပ္
ဆရာသိန္းေဖျမင့္ေရးတဲ့ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ မြန္ျမန္မာစာအုပ္ကို
ဖတ္ၿပီး မြန္ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးကို အားရေက်နပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ မြန္ေတြအတြက္
ဂုဏ္ယူခဲ့သလို ျမန္မာေတြအတြက္လည္း ဂုဏ္မသိမ္ခဲ့ပါ။
မြန္ျမန္မာဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမွာ ေဖာ္ေဖာ္သီသီ
သုံးခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေအာက္ျမန္မာျပည္ကို စည္း႐ုံးေရး ဆင္းတဲ့အခါ
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ကြၽႏု္ပ္တို႔ မြန္ျမန္မာေတြလို႔ ေအာက္သားေတြကို
ရည္ၫြန္းေျပာဆိုေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီလို သုံးႏႈန္းေျပာဆိုရတာဟာ
အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံ ပုသိမ္၊
ေျမာင္းျမ၊ က်ဳံမေငး၊ ပဲခူး၊ ျပည္၊ ေက်ာက္တန္း၊ ရန္ကုန္ဘက္မွာ မြန္ေတြ၊
မြန္အဆက္အႏြယ္ေတြ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိေနပါေသးတယ္။ ပဲခူး၊ ေဝါနယ္မွာဆို
မြန္စကားေျပာရြာေတြ (၂၀) ထက္မနည္း ရွိပါေသးတယ္။
ဒါကို သိလို႔၊ ဒီလူေတြ မြန္ေတြ၊ မြန္အဆက္အႏြယ္ေတြ ျဖစ္မွန္းသိလို႔
ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့အရာကို တစ္ဝက္ပိုင္ရင္ ၿပီးေရာဆိုၿပီး ဒီကြၽႏ္ုပ္တို႔
မြန္ျမန္မာကို တြင္တြင္သုံးၿပီး အသက္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ အခု အဲဒီမြန္ေတြ
ဗမာလူမ်ိဳးအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေတာ့ မြန္ျမန္မာဆိုတဲ့ စကားလုံးကို
စာနယ္ဇင္းေတြမွာ မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး။
မြန္ေတြ ျပည္နယ္ေတာင္းတဲ့အခါ ဦးႏုက သူလည္း မြန္ပါပဲတဲ့။ မြန္ျပည္နယ္
ထူေထာင္စရာ မလိုဘူး၊ မြန္ေတြလိုခ်င္တဲ့ စာေပယဥ္ေက်းမႈ အခြင့္အေရးကို
ေပးပါ့မယ္၊ ျမန္မာေတြနဲ႔ တန္းတူ ေနပါတဲ့။ ျပည္နယ္ေတြ ဘာေတြ ယူရင္
ေဟာ မဆလသခင္ ဦးေနဝင္းက်ေတာ့လည္း ဦးႏု ေျပာသလိုပဲ ေျပာခဲ့တာပါ။ သူလည္း
မြန္ေသြး မကင္းဘူးတဲ့။ ေအာက္သားေတြမွာ အနည္းဆုံး မြန္ေသြး (၆၀)
ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ မြန္ျပည္နယ္ဆိုၿပီး
ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ မရွိတာကိုေတာ့ ဒီေနရာ
မေျပာခ်င္ေသးဘူး။
မြန္ျပည္သစ္ပါတီ ဥကၠ႒ ႏိုင္ေရႊက်င္နဲ႔ ေတြ႔တုန္း ဗိုလ္ခင္ၫႊန္႔က ဘႀကီးေရ
သားသားလည္း မြန္ပါပဲတဲ့။ ႏိုင္ေရႊက်င္က အားတက္သြားၿပီး ပဲခူးခ႐ိုင္ကို
မြန္ျပည္နယ္ထဲ တည့္ေပးဖို႔ ေျပာေတာ့ ဒီမွာ မြန္မရွိလို႔ ခက္ခဲမယ္တဲ့။
ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္က စာေရးသူဆီ လာတယ္။ ျမန္မာလို႔ မေျပာပါနဲ႔။
ဗမာလို႔ ေျပာပါ။ ဗမာေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားေတြ အားလုံး ပါတယ္တဲ့။
ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္လာတယ္။ ဗမာ ေျပာမွပဲ ဗမာကို ရမွာတဲ့။ ျမန္မာ
ေျပာရမယ္တဲ့။ ျမန္မာလို႔ ေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး ပါတယ္တဲ့။
ေနာက္တစ္ေယာက္က Bamar/Burman ေရးရင္ ဗမာလူမ်ိဳးကို ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။
Burmese ေျပာယင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး ပါတယ္တဲ့။
စာေရးသူတို႕ ေက်ာက္စာမွာ ေလ့လာဖူးပါတယ္။ ျမန္မာလည္း ဗမာပါပဲ၊ ဗမာလည္း
ျမန္မာပါပဲ။ ဗမာေျပာရင္ ျမန္မာရတယ္၊ ျမန္မာေျပာရင္လည္း ဗမာရတာပါပဲ။ Bamar
ျဖစ္ျဖစ္၊ Burman ျဖစ္ျဖစ္၊ Burmese ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာခ်င္သလို ေျပာပါ၊
ဘီ႐ူမာ ေျပာမလား၊ ဘူရမာ ေျပာမလား ႀကိဳက္သလို ေျပာပါ၊ ဘယ္သူကမွ
တိုင္းရင္းသားေတြ ပါတယ္လို႕ မေျပာဘူး။ ဗမာေျပာလည္း တိုင္းရင္းသားေတြ
မပါဘူး၊ ျမန္မာေျပာရင္လည္း ဘယ္တိုင္းရင္းသားမွ မပါဘူး။
မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး မလိမ္ၾကပါနဲ႕။
လူတစ္ေယာက္ကို မင္းက မြန္ပါ၊ ျမန္မာပါ၊ ကရင္ပါ၊ ရခိုင္ပါ၊ ရွမ္းပါ
သြားၿပီး အတင္းသတ္မွတ္ေပးလို႕ မရဘူး။ သူ ဘာလူမ်ိဳးလဲ သူ႕ဟာသူ
ေရြးခ်ယ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ မြန္ျမန္မာလို႕ ေျပာကတည္းက မြန္နဲ႔ ျမန္မာဆိုတာ
မတူဘူး။ မြန္က သတ္သတ္၊ ျမန္မာက သတ္သတ္ပါ။ မြန္နဲ႕ျမန္မာညားလို႕
မြန္ျမန္မာလို႕ သတ္မွတ္ယင္ ဒါမွမဟုတ္ မြန္စစ္စစ္တစ္ေယာက္ကို
မြန္ျမန္မာပါလို႕ အတင္းသတ္မွတ္ရင္ ဒါက မသမာမႈပါပဲ။
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ၾကဳံဖူးပါတယ္။ မွတ္ပုံတင္သြားလုပ္ေတာ့ မြန္ျမန္မာ
အတင္းထည့္ခိုင္းပါတယ္။ မြန္စစ္စစ္ပါ၊ ေသြးမေရာပါ ေျပာေတာ့လည္း လဝကက
ျပဳံးစိစိ လုပ္ေနတယ္။ ၾကည့္လုပ္ေပးပါ့မယ့္တဲ့။ တကယ္မွတ္ပုံတင္
က်လာတဲ့အခါမွာ မြန္မဟုတ္ဘဲ မြန္ျမန္မာ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ ေျပာတာကို
အဲဒီတုန္းက သိပ္မယုံခ်င္ခဲ့ဘူး။
စစ္တပ္ရင္းအခ်ိဳ႕မွာ မွတ္ပုံတင္ကဒ္ေတြ အပိုေပးထားပါတယ္။ အဲဒီအပိုကဒ္ေတြက
လုပ္စားဖို႔ပါ။ ဘယ္သူက သိန္းဘယ္ေလာက္ေပးရင္ မွတ္ပုံတင္ကို
ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးပါတယ္။ အခ်က္အလက္ကိုေတာ့ မွားျဖည့္ေပးရမယ္။ ဒါေပမဲ့
ခြၽင္းခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးလို႔ ထည့္ရမယ္တဲ့။ လုံးဝ
လက္မခံရင္ မြန္ျမန္မာလူမ်ိဳး ထည့္ပါတဲ့။ မြန္လို႕ အတင္းျငင္းေနရင္
(ခိုးရတဲ့အလုပ္မို႔လို႔) မွတ္ပုံတင္ကို မေပးဘူး။
ဒီလိုပါပဲ။ ရခိုင္ေျမာက္ပိုင္းမွာလည္း ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြကို ျမန္မာလူမ်ိဳး
ျဖစ္ရင္ ၿပီးေရာ သေဘာထားၿပီး ပိုက္ဆံလည္းရ အမ်ဳိးလည္းလွ ဆိုသလို
မွတ္ပုံတင္ေတြကို တြင္တြင္ထုတ္ေပးခဲ့လို႔ အဲဒီျပႆနာ အခုထိ ရွင္းလို႔
မၿပီးေသးဘူး။
ဒီလိုပါပဲ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း တိတ္တခိုးနဲ႔ မွတ္ပုံတင္
ထုတ္ေပးေနဆဲပါ။ ဝမ္းနဲ႕မလြယ္ရဘဲ ေမြးလာတဲ့ ဒီမဟုတ္တ႐ုတ္ေတြရဲ႕ဒဏ္ကို
အညာသားေတြ ခံရတာ တမာထက္ ခါးတာမို႔ ဒါကို ရိပ္မိလို႔ တ႐ုတ္ေတြက ဂရိတ္ေဝါ
ဒဏ္ေၾကလိမ္းေဆးကိုေတာင္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေနသလားလို႔ပါ။
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာေတာ့ မြန္ျမန္မာ ဆိုၿပီး မလိမ့္တပတ္ လုပ္ေနတယ္။
အခုတေလာ မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔က မြန္ျမန္မာျပႆနာေၾကာင့္
ရန္ကုန္တိုင္းနဲ႔ တနသၤာရီတိုင္းတို႔မွာ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါက သင္ခန္းစာပါ။ လူမ်ိဳးျခားနဲ႔
ေပါင္းသင္းေနထိုင္မယ့္ မြန္ေတြ ထည့္စဥ္းစားရမယ့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ။
သားသမီးက်ေတာ့ မြန္ျဖစ္လာမလား၊ ျမန္မာျဖစ္လာမလား၊ မြန္ျမန္မာျဖစ္လာမလား
စဥ္းစားပါ။
ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ လက္ရွိစစ္အစိုးရမူအရ မြန္ျမန္မာျဖစ္လို႔ ရွိရင္
မြန္လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ျမန္မာလည္း မမည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ မြန္ျမန္မာက
မြန္လည္း မဟုတ္၊ ျမန္မာလည္း မဟုတ္ရင္ မြန္ျမန္မာလူမ်ဳိး ဆိုၿပီး
ျပည္ေထာင္စုမွာ သီးျခားလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအေနနဲ႔ ထားမလား၊ အဲဒီလို ထားရင္
ဧရာဝတီတိုင္း၊ ပဲခူးတိုင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းတို႔ကို ေပါင္းၿပီး
မြန္ျမန္မာျပည္နယ္ ဖြဲ႕စည္းရင္ မေကာင္းဘူးလား စစ္အစိုးရ ေျဖပါ။ အဲဒီလို
မဟုတ္ဘဲ ဒီမြန္ျမန္မာေတြကို ဗမာလူမ်ိဳးစာရင္းထဲ ထည့္ပစ္ရင္ ဒါက လူဦးေရ
သူခိုးပဲ။
(ကိုယ္မွတ္ပုံတင္ကို ကိုယ္ပဲ ျပန္ၾကည့္ၾက။ မြန္ျဖစ္ရက္သားနဲ႔
မြန္ျမန္မာလို႔ ထည့္ထားရင္ မြန္လို႔ ျပင္ၾက။ ကရင္ျမန္မာလို႔
ထည့္ထားရင္လည္း ျမန္မာကို ျဖဳတ္ၾက။ ခ်င္းျမန္မာ၊ ရွမ္းျမန္မာ အားလုံး
ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ကိုယ့္မွတ္ပုံတင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ သူခိုးလက္ထဲ
ဖတ္ၿပီး မြန္ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးကို အားရေက်နပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ မြန္ေတြအတြက္
ဂုဏ္ယူခဲ့သလို ျမန္မာေတြအတြက္လည္း ဂုဏ္မသိမ္ခဲ့ပါ။
မြန္ျမန္မာဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမွာ ေဖာ္ေဖာ္သီသီ
သုံးခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေအာက္ျမန္မာျပည္ကို စည္း႐ုံးေရး ဆင္းတဲ့အခါ
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ကြၽႏု္ပ္တို႔ မြန္ျမန္မာေတြလို႔ ေအာက္သားေတြကို
ရည္ၫြန္းေျပာဆိုေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီလို သုံးႏႈန္းေျပာဆိုရတာဟာ
အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံ ပုသိမ္၊
ေျမာင္းျမ၊ က်ဳံမေငး၊ ပဲခူး၊ ျပည္၊ ေက်ာက္တန္း၊ ရန္ကုန္ဘက္မွာ မြန္ေတြ၊
မြန္အဆက္အႏြယ္ေတြ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိေနပါေသးတယ္။ ပဲခူး၊ ေဝါနယ္မွာဆို
မြန္စကားေျပာရြာေတြ (၂၀) ထက္မနည္း ရွိပါေသးတယ္။
ဒါကို သိလို႔၊ ဒီလူေတြ မြန္ေတြ၊ မြန္အဆက္အႏြယ္ေတြ ျဖစ္မွန္းသိလို႔
ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့အရာကို တစ္ဝက္ပိုင္ရင္ ၿပီးေရာဆိုၿပီး ဒီကြၽႏ္ုပ္တို႔
မြန္ျမန္မာကို တြင္တြင္သုံးၿပီး အသက္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ အခု အဲဒီမြန္ေတြ
ဗမာလူမ်ိဳးအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေတာ့ မြန္ျမန္မာဆိုတဲ့ စကားလုံးကို
စာနယ္ဇင္းေတြမွာ မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး။
မြန္ေတြ ျပည္နယ္ေတာင္းတဲ့အခါ ဦးႏုက သူလည္း မြန္ပါပဲတဲ့။ မြန္ျပည္နယ္
ထူေထာင္စရာ မလိုဘူး၊ မြန္ေတြလိုခ်င္တဲ့ စာေပယဥ္ေက်းမႈ အခြင့္အေရးကို
ေပးပါ့မယ္၊ ျမန္မာေတြနဲ႔ တန္းတူ ေနပါတဲ့။ ျပည္နယ္ေတြ ဘာေတြ ယူရင္
ေဟာ မဆလသခင္ ဦးေနဝင္းက်ေတာ့လည္း ဦးႏု ေျပာသလိုပဲ ေျပာခဲ့တာပါ။ သူလည္း
မြန္ေသြး မကင္းဘူးတဲ့။ ေအာက္သားေတြမွာ အနည္းဆုံး မြန္ေသြး (၆၀)
ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ မြန္ျပည္နယ္ဆိုၿပီး
ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ မရွိတာကိုေတာ့ ဒီေနရာ
မေျပာခ်င္ေသးဘူး။
မြန္ျပည္သစ္ပါတီ ဥကၠ႒ ႏိုင္ေရႊက်င္နဲ႔ ေတြ႔တုန္း ဗိုလ္ခင္ၫႊန္႔က ဘႀကီးေရ
သားသားလည္း မြန္ပါပဲတဲ့။ ႏိုင္ေရႊက်င္က အားတက္သြားၿပီး ပဲခူးခ႐ိုင္ကို
မြန္ျပည္နယ္ထဲ တည့္ေပးဖို႔ ေျပာေတာ့ ဒီမွာ မြန္မရွိလို႔ ခက္ခဲမယ္တဲ့။
ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္က စာေရးသူဆီ လာတယ္။ ျမန္မာလို႔ မေျပာပါနဲ႔။
ဗမာလို႔ ေျပာပါ။ ဗမာေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားေတြ အားလုံး ပါတယ္တဲ့။
ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္လာတယ္။ ဗမာ ေျပာမွပဲ ဗမာကို ရမွာတဲ့။ ျမန္မာ
ေျပာရမယ္တဲ့။ ျမန္မာလို႔ ေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး ပါတယ္တဲ့။
ေနာက္တစ္ေယာက္က Bamar/Burman ေရးရင္ ဗမာလူမ်ိဳးကို ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။
Burmese ေျပာယင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး ပါတယ္တဲ့။
စာေရးသူတို႕ ေက်ာက္စာမွာ ေလ့လာဖူးပါတယ္။ ျမန္မာလည္း ဗမာပါပဲ၊ ဗမာလည္း
ျမန္မာပါပဲ။ ဗမာေျပာရင္ ျမန္မာရတယ္၊ ျမန္မာေျပာရင္လည္း ဗမာရတာပါပဲ။ Bamar
ျဖစ္ျဖစ္၊ Burman ျဖစ္ျဖစ္၊ Burmese ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာခ်င္သလို ေျပာပါ၊
ဘီ႐ူမာ ေျပာမလား၊ ဘူရမာ ေျပာမလား ႀကိဳက္သလို ေျပာပါ၊ ဘယ္သူကမွ
တိုင္းရင္းသားေတြ ပါတယ္လို႕ မေျပာဘူး။ ဗမာေျပာလည္း တိုင္းရင္းသားေတြ
မပါဘူး၊ ျမန္မာေျပာရင္လည္း ဘယ္တိုင္းရင္းသားမွ မပါဘူး။
မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး မလိမ္ၾကပါနဲ႕။
လူတစ္ေယာက္ကို မင္းက မြန္ပါ၊ ျမန္မာပါ၊ ကရင္ပါ၊ ရခိုင္ပါ၊ ရွမ္းပါ
သြားၿပီး အတင္းသတ္မွတ္ေပးလို႕ မရဘူး။ သူ ဘာလူမ်ိဳးလဲ သူ႕ဟာသူ
ေရြးခ်ယ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ မြန္ျမန္မာလို႕ ေျပာကတည္းက မြန္နဲ႔ ျမန္မာဆိုတာ
မတူဘူး။ မြန္က သတ္သတ္၊ ျမန္မာက သတ္သတ္ပါ။ မြန္နဲ႕ျမန္မာညားလို႕
မြန္ျမန္မာလို႕ သတ္မွတ္ယင္ ဒါမွမဟုတ္ မြန္စစ္စစ္တစ္ေယာက္ကို
မြန္ျမန္မာပါလို႕ အတင္းသတ္မွတ္ရင္ ဒါက မသမာမႈပါပဲ။
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ၾကဳံဖူးပါတယ္။ မွတ္ပုံတင္သြားလုပ္ေတာ့ မြန္ျမန္မာ
အတင္းထည့္ခိုင္းပါတယ္။ မြန္စစ္စစ္ပါ၊ ေသြးမေရာပါ ေျပာေတာ့လည္း လဝကက
ျပဳံးစိစိ လုပ္ေနတယ္။ ၾကည့္လုပ္ေပးပါ့မယ့္တဲ့။ တကယ္မွတ္ပုံတင္
က်လာတဲ့အခါမွာ မြန္မဟုတ္ဘဲ မြန္ျမန္မာ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ ေျပာတာကို
အဲဒီတုန္းက သိပ္မယုံခ်င္ခဲ့ဘူး။
စစ္တပ္ရင္းအခ်ိဳ႕မွာ မွတ္ပုံတင္ကဒ္ေတြ အပိုေပးထားပါတယ္။ အဲဒီအပိုကဒ္ေတြက
လုပ္စားဖို႔ပါ။ ဘယ္သူက သိန္းဘယ္ေလာက္ေပးရင္ မွတ္ပုံတင္ကို
ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးပါတယ္။ အခ်က္အလက္ကိုေတာ့ မွားျဖည့္ေပးရမယ္။ ဒါေပမဲ့
ခြၽင္းခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးလို႔ ထည့္ရမယ္တဲ့။ လုံးဝ
လက္မခံရင္ မြန္ျမန္မာလူမ်ိဳး ထည့္ပါတဲ့။ မြန္လို႕ အတင္းျငင္းေနရင္
(ခိုးရတဲ့အလုပ္မို႔လို႔) မွတ္ပုံတင္ကို မေပးဘူး။
ဒီလိုပါပဲ။ ရခိုင္ေျမာက္ပိုင္းမွာလည္း ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြကို ျမန္မာလူမ်ိဳး
ျဖစ္ရင္ ၿပီးေရာ သေဘာထားၿပီး ပိုက္ဆံလည္းရ အမ်ဳိးလည္းလွ ဆိုသလို
မွတ္ပုံတင္ေတြကို တြင္တြင္ထုတ္ေပးခဲ့လို႔ အဲဒီျပႆနာ အခုထိ ရွင္းလို႔
မၿပီးေသးဘူး။
ဒီလိုပါပဲ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း တိတ္တခိုးနဲ႔ မွတ္ပုံတင္
ထုတ္ေပးေနဆဲပါ။ ဝမ္းနဲ႕မလြယ္ရဘဲ ေမြးလာတဲ့ ဒီမဟုတ္တ႐ုတ္ေတြရဲ႕ဒဏ္ကို
အညာသားေတြ ခံရတာ တမာထက္ ခါးတာမို႔ ဒါကို ရိပ္မိလို႔ တ႐ုတ္ေတြက ဂရိတ္ေဝါ
ဒဏ္ေၾကလိမ္းေဆးကိုေတာင္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေနသလားလို႔ပါ။
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာေတာ့ မြန္ျမန္မာ ဆိုၿပီး မလိမ့္တပတ္ လုပ္ေနတယ္။
အခုတေလာ မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔က မြန္ျမန္မာျပႆနာေၾကာင့္
ရန္ကုန္တိုင္းနဲ႔ တနသၤာရီတိုင္းတို႔မွာ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါက သင္ခန္းစာပါ။ လူမ်ိဳးျခားနဲ႔
ေပါင္းသင္းေနထိုင္မယ့္ မြန္ေတြ ထည့္စဥ္းစားရမယ့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ။
သားသမီးက်ေတာ့ မြန္ျဖစ္လာမလား၊ ျမန္မာျဖစ္လာမလား၊ မြန္ျမန္မာျဖစ္လာမလား
စဥ္းစားပါ။
ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ လက္ရွိစစ္အစိုးရမူအရ မြန္ျမန္မာျဖစ္လို႔ ရွိရင္
မြန္လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ျမန္မာလည္း မမည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ မြန္ျမန္မာက
မြန္လည္း မဟုတ္၊ ျမန္မာလည္း မဟုတ္ရင္ မြန္ျမန္မာလူမ်ဳိး ဆိုၿပီး
ျပည္ေထာင္စုမွာ သီးျခားလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအေနနဲ႔ ထားမလား၊ အဲဒီလို ထားရင္
ဧရာဝတီတိုင္း၊ ပဲခူးတိုင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းတို႔ကို ေပါင္းၿပီး
မြန္ျမန္မာျပည္နယ္ ဖြဲ႕စည္းရင္ မေကာင္းဘူးလား စစ္အစိုးရ ေျဖပါ။ အဲဒီလို
မဟုတ္ဘဲ ဒီမြန္ျမန္မာေတြကို ဗမာလူမ်ိဳးစာရင္းထဲ ထည့္ပစ္ရင္ ဒါက လူဦးေရ
သူခိုးပဲ။
(ကိုယ္မွတ္ပုံတင္ကို ကိုယ္ပဲ ျပန္ၾကည့္ၾက။ မြန္ျဖစ္ရက္သားနဲ႔
မြန္ျမန္မာလို႔ ထည့္ထားရင္ မြန္လို႔ ျပင္ၾက။ ကရင္ျမန္မာလို႔
ထည့္ထားရင္လည္း ျမန္မာကို ျဖဳတ္ၾက။ ခ်င္းျမန္မာ၊ ရွမ္းျမန္မာ အားလုံး
ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ကိုယ့္မွတ္ပုံတင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ သူခိုးလက္ထဲ
မွတ္ခ်က္။.....။ G-talk ကတဆင္႔ ကူယူေဖာ္ျပထားပါသည္။
Saturday, 25 December 2010
အတိတ္ကသင္ခန္းစာႏွင့္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္
ႏိုင္ပီေထာမြန္ျဇာ
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဟု အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ၿပီး တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး တပ္မေတာ္မ်ားအား ေခ်မႈန္းမည့္ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္တို႔၏ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို က်ေနာ္သိၿပီးေနာက္ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ၾကားဘူးခဲ့သည့္ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ျပန္လည္သတိရမိသည္။ ထိုစဥ္က က်ေနာ္အသက္ဆယ္ႏွစ္မျပည့္ေသး။ လြန္ ခဲ့သည့္ အႏွစ္သုံးဆယ္ခန္႕က ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္တို႕ မြန္ေက်းလက္ဓေလ့ထုံးစံအရ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဘုံကထိန္ပြဲ က်င္းပတဲ့အခါ တူရိယာမ်ိဳးစုံ နဲ႔ ေျမျပင္ေပၚမွာ ဖ်ာခင္းၿပီး အကမင္းသမီးတစ္ေယာက္က ေျမဝိုင္းအက ကေလ့ရွိသည္။ ကေလးလူႀကီးမ်ားက ဝိုင္းၿပီး ဒူးေထာက္ထိုင္ၾကည့္သူမ်ားရွိသလို မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ၾကည့္ေနသူမ်ားလည္းရွိသည္။ သူတို႔ သီဆုိသည့္ သီခ်င္းအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္က လာသည့္အေၾကာင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
မိေက်ာင္း၊ တေယာႏွင့္ တျခားေသာတူရိယာမ်ား၏ အသံၾကားမွ မင္းသမီးမိထား၏ သာယာေသာအသံက ပရိတ္သတ္အေပါင္းကို ရင္သပ္႐ႈေမာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္လြန္းသည္။ က်ေနာ္လည္း အေရွ႔တေနရာမွာ ဒူး ေထာက္ၿပီး ထိုင္ၾကည့္ေနသည္။ က်ေနာ့္ကို အလိုလိုက္တဲ့အေနႏွင့္ အေဖကလည္း က်ေနာ့္အေနာက္မွာ မတ္ တပ္ရပ္ၿပီး ၾကည့္ေနသည္။
”သကၠရာဇ္ ၁၃၁၀ ခု တေပါင္း လဆန္း (၃) ရက္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ က်မတို႔ရြာရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ဆိုးအေၾကာင္းကို ေရးစပ္ထားတဲ့ ဆရာႀကီး မင္းတို႕ (မာံေတာအ္) ရဲ႕ “ဗမယ္ေက်ာင္းကဝမ္း” သီခ်င္းကို က်မဆိုျပမယ္” ဟု ကေခ် သည္က ေၾကျငာသည္။ (ဗမယ္ေက်ာင္း ကဝမ္းဆိုသည္မွာ ”ဗမာစစ္သားမ်ား ႐ြာကို မီး႐ႈိ႕သည္” ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။)
သူမရဲ႕ ေလယူေလသိမ္းႏွင့္ လက္ဟန္ ေျခဟန္မ်ားက က်ေနာ့္စိတ္ကို အမွန္တကယ္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ေသနတ္သံၾကားမွ မီးဘယ္ကေနစၿပီး ဘယ္လိုဆက္ေလာင္သြားပုံ၊ ႐ြာသူ ႐ြာသားမ်ား ေၾကာက္လန္႕တၾကား ေျခဦးတည့္ရာ ထြက္ေျပးပုံ၊ ဘုရားေက်ာင္း ကန္မ်ားပါမက်န္ မီးခခဲ့ရသည့္အေၾကာင္းကို သူမက ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သီဆိုေနပံုကုိ ပရိသတ္မ်ားက မ်က္ရည္တဝဲဝဲနဲ႔ နားေထာင္ေနၾကသည္။ ထိုမွ်မက က်ေနာ္ေနထိုင္သည့္ ရပ္ကြက္နာမည္ပါ သီခ်င္းစာသားထဲမွာ ပါေနသည့္အတြက္ ကေလးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလးအေတြးႏွင့္ က်ေနာ္မ်က္ရည္က်ခဲ့ရသည္။ ထိုေန႕ကို ယေန႕တိုင္ က်ေနာ္မေမ့ႏိုင္ေသး။
သီခ်င္းသံဆုံးေတာ့ က်ေနာ္က အေဖ့မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ အေဖက မ်က္ႏွာကို တဖက္သို႕လႊဲ လိုက္ၿပီး “ေက်ာင္းေပၚတက္ၾကစို႕” ဟု ေျပာသည္။ က်ေနာ္လည္း အေဖနဲ႕အတူ ထိုင္ရာမွ ထလိုက္သည္။ “အေဖ ဗမာစစ္သားေတြက ဘာျဖစ္လို႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုပါ မီး႐ႈိ႕ရတာလဲ” ဟု ေမးေတာ့ ”ဒါက ဗမာစစ္သားေတြရဲ႕ အက်င့္ပဲ၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဗမာစစ္သားေတြဟာ ေနာက္တန္းကေန အမိန္႕ေပးၿပီး ကခ်င္စစ္သားေတြကို ႐ြာဘုရား ေက်ာင္းကန္အားလံုးကို မီးရႈိ႕ဖို႕ အမိန္႕ေပးခဲ့တယ္” ဟု အေဖက ျပန္ေျဖသည္။ အေဖ့စကားကို ၾကားေတာ့ က်ေနာ္ ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သည္။
ညေနပိုင္း အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲတြင္ တအုံေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနသည့္ မၿပီးဆံုးေသးသည့္ဇာတ္လမ္းကို အေဖ့ကို ဆက္ေမးမိသည္။ “အဲဒီတုန္းက အေဖဘာလုပ္ေနတာလဲဟင္”၊ “အဲဒီအခ်ိန္က အေဖတို႕ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရတာ သိပ္မၾကာေသးဘူးေလ။ အေဖတို႕ မြန္လူမ်ဳိးေတြက စာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ အခြင့္အေရးေတြရဖို႔ အေဖတို႕ စမြတ္ (လူငယ္) ေတြက မြန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ လက္နက္အင္အား လူအင္အားေတြ စုေဆာင္းၿပီး စတင္ေတာ္လွန္တဲ့ႏွစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက အေဖဟာ လူပ်ိဳေပါက္စ အ႐ြယ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အေဖလည္း ႐ုိင္ဖယ္ကိုင္တဲ့ စမြတ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဗမာစစ္သားေတြ ရြာဝင္ၿပီး မီးရႈိ႕ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြကို ညွာတာတဲ့အေနနဲ႔ အေဖတို႕ စမြတ္တပ္ေတြ ေနာက္ဆုတ္ေပးခဲ့ရတယ္” ဟု ေျပာရင္း ဘုရားစင္ရွိသည့္ေနရာကို သြားျပီး “ဒီဆင္းထုေတာ္က အေဖ မြန္ေတာ္လွန္ေရးသမားျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးက အေဆာင္သေဘာနဲ႔ အေဖ့ကို ေပးခဲ့တယ္” ဟု သူ၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ရွင္းျပသည္။
ထုိအျဖစ္အပ်က္ေတြ အစျပဳခဲ့တဲ့အခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးစအခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဗမာ့တပ္မေတာ္ အျပင္ ကခ်င္တပ္အပါအဝင္ တျခားတိုင္းရင္းသားတပ္မေတာ္မ်ားကို ဖ်က္သိမ္းမရေသးသည့္အတြက္ ထိုတပ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုတပ္ဟု အမည္ေပးၿပီး လက္ခံထားခဲ့ရသည္။
ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းရွိ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မြန္၊ ရခိုင္ႏွင့္ ကရင္တို႕ကို ကိုယ္ပိုင္ျပည္နယ္ မေပးဘဲ ျပည္မအတြင္းသို႕ အတင္းထည့္သြင္းခဲ့သည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳး၏ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ရသင့္သည္ဟု မြန္လူထုအစည္းအေဝး၌ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ပဆဖလ ဦးႏုအစုိးရသို႕ တင္းသြင္းေသာအခါ ပယ္ဖ်က္ခံခဲ့ရသည္။
ထိုေၾကာင့္ မြန္လူမ်ိဳးတို႕သည္ လက္နက္ကိုင္ၿပီး အင္းအားျပရန္လို အပ္လာျပီဟုယူဆၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ၂၀ ရက္ေန႕မွစ၍ မြန္လူငယ္မ်ားက လက္နက္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈ စတင္လာခဲ့သည္။ ထိုသတင္းကို ဖဆပလ အစိုးရက ၾကားသိၿပီး ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္ေန႔၌ မြန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ႏုိင္ဘလြင္ (ႏိုင္ေ႐ႊက်င္) ႏွင့္ ႏိုင္ေငြသိမ္းတို႕ကို ဖမ္းဆီးလိုက္သည္။
ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို မေျဖရွင္းဘဲ လက္နက္သာ အတင္းခ်ခိုင္းေနသည့္အတြက္ မြန္ႏွင့္ကရင္တို႕ ပူးေပါင္းၿပီး လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲကို စတင္ဆင္ႏႊဲကာ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ကုိ ဝင္ေရာက္သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဖဆပလအစိုးရသည္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအျပင္ မြန္လူမ်ဳိးမ်ားပါ ေလးစားျခင္းခံရသူ ေစာဘဦးႀကီးကို လႊတ္လာၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔ကုိ ဖဆပလလက္သို႕ လႊဲေပးရန္ႏွင့္ စစ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၌ ျပည္ေထာင္စုတပ္မွ ကခ်င္တပ္ရင္း (၂) လက္ထဲသို႕ အပ္ရန္ ေတာင္းဆိုခိုင္းသည္။ ေတာင္းဆိုမႈကို ခြၽင္းခ်က္မရွိ လိုက္နာသေဘာတူခဲ့သည္။ သီးျခားႏိုင္ငံထူေထာင္လို၍ လက္နက္ကိုင္တုိက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္မဟုတ္ပဲ အမ်ဳိးသားအင္အားျပရန္အတြက္သာ ျဖစ္ သည့္အတြက္ ေတာင္းဆိုမႈကို လြယ္လြယ္ႏွင္႕ သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။
သေဘာတူညီမႈရရွိၿပီး ရက္အနည္းငယ္အတြင္း ကခ်င္တပ္ ေမာ္လၿမိဳင္သို႕ေရာက္ရွိလာသည္။ ကခ်င္တပ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔သို႕ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္းမွာပင္ ဖဆပလ အစိုးရက ကခ်င္တပ္ကို မြန္႐ြာမ်ားသို႕ ေစလႊတ္ခဲ့သည္။ ဖဆပလအစိုးရက မြန္လူမ်ိဳးအားလံုးသည္ ျပည္ေထာင္စုရန္သူဟု ဆိုုၿပီး ကခ်င္တပ္မ်ားကို အမိန္႕ေပး ေတြ႕သမွ်လူကိုပစ္သတ္ ရြာေတြကို မီးရႈိ႕ ဘုရားေက်ာင္းပါမက်န္ ျပာက်ကုန္သည္။ မြန္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားက ေနာက္ဆုတ္ေပးခဲ့ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ကခ်င္တပ္သားမ်ားလည္း အမ်ားအျပား က်ဆံုးခဲ့သည္။
ေနာင္ဆယ္ႏွစ္ၾကာေသာ္ ဗမာျပည္ေထာင္စုအတြက္ အသက္ေသြးေခြ်းျဖင့္ မြန္ႏွင့္ ကရင္တို႕ကို တိုက္ထုတ္ေပးခဲ့ေသာ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ားလည္း ျပည္ေထာင္စုတပ္သားဘဝမွ မြန္ႏွင့္ ကရင္တို႕လိုပင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။
ယခုအေၾကာင္းကို ေျပာလွ်င္ အာဖရိကေျမာက္ပိုင္း ျပင္သစ္ကိုလိုနီလက္ေအာက္ရွိ ႏိုင္ငံမ်ားအေၾကာင္းကို သတိရမိသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၉၄၄ ခန္႕က နာဇီဟစ္တလာတပ္ဖြဲ႕မ်ား ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသို႕ နီးကပ္လာသည့္အခ်ိန္တြင္ နာဇီတပ္ကို ခုခံႏိုင္ရန္ ျပင္သစ္မ်ား အခက္ေတြ႕ၾကရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ျပင္သစ္သည္ မိမိ၏ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံ ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ သြားၿပီး စစ္သားစုေဆာင္းေသာအခါ ဆင္းရဲေသာအာရပ္မ်ားက စားဝတ္ေနေရး ေျပလည္ရန္အတြက္ မိမိ၏အမိႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ရမည့္အစား မိမိတို႔ကို ေသြးစုပ္ျခယ္လွယ္ေနေသာ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံကုိ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အေသခံတိုက္ပြဲဝင္ေပးခဲ့ရသည္။ ကခ်င္ တပ္မ်ား “ျမန္မာျပည္ေထာင္စုကို ကာကြယ္ေရး ဒုိ႕အေရး” ဟု ေၾကြးၾကာ္သံျဖင့္ မြန္ႏွင္ ့ကရင္တို႕ကို တိုက္ခိုက္ခဲ့သလို ေျမာက္အာဖရိကႏိုင္ငံသားမ်ားလည္း အမိျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဒို႕အေရးဟု ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ နာဇီတို႕ကို အေသခံတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္။
အတိတ္သမိုင္းအျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ကလဲ့စားေခ်ရန္အတြက္မဟုတ္ဘဲ ပစၥဳပၸန္၌ သင္ခန္းစာယူရန္အတြက္ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာေလ့ရွိသည္။ သင္ခန္းစာယူျခင္းထက္ အတိတ္သည္ ပစၥဳပၸန္၏ အစဆိုလ်င္ က်ေနာ္တို႕အတိတ္၌ မွားခဲ့သည့္ အမွားမ်ားကို ေနာက္ထပ္ ျပန္မွားရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။
တဖန္ မဟာမိတ္တပ္ေပါင္းစု၌ က်ေနာ္တို႕လူမ်ိဳးကိုယ္စား က်ေနာ္တို႕ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေရထိုးထားေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို သူတုိ႕ႏွင့္အတူ သေဘာတူညီျခင္းမျပဳယခဲ့ပါက ယခုစစ္အစိုးရ၏ နည္းဗ်ဴဟာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ထပ္တဖန္ ပဋိပကၡျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။..................from Monnews.org
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဟု အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ၿပီး တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး တပ္မေတာ္မ်ားအား ေခ်မႈန္းမည့္ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္တို႔၏ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို က်ေနာ္သိၿပီးေနာက္ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ၾကားဘူးခဲ့သည့္ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ျပန္လည္သတိရမိသည္။ ထိုစဥ္က က်ေနာ္အသက္ဆယ္ႏွစ္မျပည့္ေသး။ လြန္ ခဲ့သည့္ အႏွစ္သုံးဆယ္ခန္႕က ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္တို႕ မြန္ေက်းလက္ဓေလ့ထုံးစံအရ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဘုံကထိန္ပြဲ က်င္းပတဲ့အခါ တူရိယာမ်ိဳးစုံ နဲ႔ ေျမျပင္ေပၚမွာ ဖ်ာခင္းၿပီး အကမင္းသမီးတစ္ေယာက္က ေျမဝိုင္းအက ကေလ့ရွိသည္။ ကေလးလူႀကီးမ်ားက ဝိုင္းၿပီး ဒူးေထာက္ထိုင္ၾကည့္သူမ်ားရွိသလို မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ၾကည့္ေနသူမ်ားလည္းရွိသည္။ သူတို႔ သီဆုိသည့္ သီခ်င္းအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္က လာသည့္အေၾကာင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
မိေက်ာင္း၊ တေယာႏွင့္ တျခားေသာတူရိယာမ်ား၏ အသံၾကားမွ မင္းသမီးမိထား၏ သာယာေသာအသံက ပရိတ္သတ္အေပါင္းကို ရင္သပ္႐ႈေမာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္လြန္းသည္။ က်ေနာ္လည္း အေရွ႔တေနရာမွာ ဒူး ေထာက္ၿပီး ထိုင္ၾကည့္ေနသည္။ က်ေနာ့္ကို အလိုလိုက္တဲ့အေနႏွင့္ အေဖကလည္း က်ေနာ့္အေနာက္မွာ မတ္ တပ္ရပ္ၿပီး ၾကည့္ေနသည္။
”သကၠရာဇ္ ၁၃၁၀ ခု တေပါင္း လဆန္း (၃) ရက္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ က်မတို႔ရြာရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ဆိုးအေၾကာင္းကို ေရးစပ္ထားတဲ့ ဆရာႀကီး မင္းတို႕ (မာံေတာအ္) ရဲ႕ “ဗမယ္ေက်ာင္းကဝမ္း” သီခ်င္းကို က်မဆိုျပမယ္” ဟု ကေခ် သည္က ေၾကျငာသည္။ (ဗမယ္ေက်ာင္း ကဝမ္းဆိုသည္မွာ ”ဗမာစစ္သားမ်ား ႐ြာကို မီး႐ႈိ႕သည္” ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။)
သူမရဲ႕ ေလယူေလသိမ္းႏွင့္ လက္ဟန္ ေျခဟန္မ်ားက က်ေနာ့္စိတ္ကို အမွန္တကယ္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ေသနတ္သံၾကားမွ မီးဘယ္ကေနစၿပီး ဘယ္လိုဆက္ေလာင္သြားပုံ၊ ႐ြာသူ ႐ြာသားမ်ား ေၾကာက္လန္႕တၾကား ေျခဦးတည့္ရာ ထြက္ေျပးပုံ၊ ဘုရားေက်ာင္း ကန္မ်ားပါမက်န္ မီးခခဲ့ရသည့္အေၾကာင္းကို သူမက ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သီဆိုေနပံုကုိ ပရိသတ္မ်ားက မ်က္ရည္တဝဲဝဲနဲ႔ နားေထာင္ေနၾကသည္။ ထိုမွ်မက က်ေနာ္ေနထိုင္သည့္ ရပ္ကြက္နာမည္ပါ သီခ်င္းစာသားထဲမွာ ပါေနသည့္အတြက္ ကေလးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလးအေတြးႏွင့္ က်ေနာ္မ်က္ရည္က်ခဲ့ရသည္။ ထိုေန႕ကို ယေန႕တိုင္ က်ေနာ္မေမ့ႏိုင္ေသး။
သီခ်င္းသံဆုံးေတာ့ က်ေနာ္က အေဖ့မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ အေဖက မ်က္ႏွာကို တဖက္သို႕လႊဲ လိုက္ၿပီး “ေက်ာင္းေပၚတက္ၾကစို႕” ဟု ေျပာသည္။ က်ေနာ္လည္း အေဖနဲ႕အတူ ထိုင္ရာမွ ထလိုက္သည္။ “အေဖ ဗမာစစ္သားေတြက ဘာျဖစ္လို႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုပါ မီး႐ႈိ႕ရတာလဲ” ဟု ေမးေတာ့ ”ဒါက ဗမာစစ္သားေတြရဲ႕ အက်င့္ပဲ၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဗမာစစ္သားေတြဟာ ေနာက္တန္းကေန အမိန္႕ေပးၿပီး ကခ်င္စစ္သားေတြကို ႐ြာဘုရား ေက်ာင္းကန္အားလံုးကို မီးရႈိ႕ဖို႕ အမိန္႕ေပးခဲ့တယ္” ဟု အေဖက ျပန္ေျဖသည္။ အေဖ့စကားကို ၾကားေတာ့ က်ေနာ္ ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သည္။
ညေနပိုင္း အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲတြင္ တအုံေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနသည့္ မၿပီးဆံုးေသးသည့္ဇာတ္လမ္းကို အေဖ့ကို ဆက္ေမးမိသည္။ “အဲဒီတုန္းက အေဖဘာလုပ္ေနတာလဲဟင္”၊ “အဲဒီအခ်ိန္က အေဖတို႕ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရတာ သိပ္မၾကာေသးဘူးေလ။ အေဖတို႕ မြန္လူမ်ဳိးေတြက စာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ အခြင့္အေရးေတြရဖို႔ အေဖတို႕ စမြတ္ (လူငယ္) ေတြက မြန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ လက္နက္အင္အား လူအင္အားေတြ စုေဆာင္းၿပီး စတင္ေတာ္လွန္တဲ့ႏွစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက အေဖဟာ လူပ်ိဳေပါက္စ အ႐ြယ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အေဖလည္း ႐ုိင္ဖယ္ကိုင္တဲ့ စမြတ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဗမာစစ္သားေတြ ရြာဝင္ၿပီး မီးရႈိ႕ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြကို ညွာတာတဲ့အေနနဲ႔ အေဖတို႕ စမြတ္တပ္ေတြ ေနာက္ဆုတ္ေပးခဲ့ရတယ္” ဟု ေျပာရင္း ဘုရားစင္ရွိသည့္ေနရာကို သြားျပီး “ဒီဆင္းထုေတာ္က အေဖ မြန္ေတာ္လွန္ေရးသမားျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးက အေဆာင္သေဘာနဲ႔ အေဖ့ကို ေပးခဲ့တယ္” ဟု သူ၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ရွင္းျပသည္။
ထုိအျဖစ္အပ်က္ေတြ အစျပဳခဲ့တဲ့အခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးစအခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဗမာ့တပ္မေတာ္ အျပင္ ကခ်င္တပ္အပါအဝင္ တျခားတိုင္းရင္းသားတပ္မေတာ္မ်ားကို ဖ်က္သိမ္းမရေသးသည့္အတြက္ ထိုတပ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုတပ္ဟု အမည္ေပးၿပီး လက္ခံထားခဲ့ရသည္။
ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းရွိ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မြန္၊ ရခိုင္ႏွင့္ ကရင္တို႕ကို ကိုယ္ပိုင္ျပည္နယ္ မေပးဘဲ ျပည္မအတြင္းသို႕ အတင္းထည့္သြင္းခဲ့သည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳး၏ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ရသင့္သည္ဟု မြန္လူထုအစည္းအေဝး၌ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ပဆဖလ ဦးႏုအစုိးရသို႕ တင္းသြင္းေသာအခါ ပယ္ဖ်က္ခံခဲ့ရသည္။
ထိုေၾကာင့္ မြန္လူမ်ိဳးတို႕သည္ လက္နက္ကိုင္ၿပီး အင္းအားျပရန္လို အပ္လာျပီဟုယူဆၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ၂၀ ရက္ေန႕မွစ၍ မြန္လူငယ္မ်ားက လက္နက္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈ စတင္လာခဲ့သည္။ ထိုသတင္းကို ဖဆပလ အစိုးရက ၾကားသိၿပီး ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္ေန႔၌ မြန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ႏုိင္ဘလြင္ (ႏိုင္ေ႐ႊက်င္) ႏွင့္ ႏိုင္ေငြသိမ္းတို႕ကို ဖမ္းဆီးလိုက္သည္။
ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို မေျဖရွင္းဘဲ လက္နက္သာ အတင္းခ်ခိုင္းေနသည့္အတြက္ မြန္ႏွင့္ကရင္တို႕ ပူးေပါင္းၿပီး လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲကို စတင္ဆင္ႏႊဲကာ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ကုိ ဝင္ေရာက္သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဖဆပလအစိုးရသည္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအျပင္ မြန္လူမ်ဳိးမ်ားပါ ေလးစားျခင္းခံရသူ ေစာဘဦးႀကီးကို လႊတ္လာၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔ကုိ ဖဆပလလက္သို႕ လႊဲေပးရန္ႏွင့္ စစ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၌ ျပည္ေထာင္စုတပ္မွ ကခ်င္တပ္ရင္း (၂) လက္ထဲသို႕ အပ္ရန္ ေတာင္းဆိုခိုင္းသည္။ ေတာင္းဆိုမႈကို ခြၽင္းခ်က္မရွိ လိုက္နာသေဘာတူခဲ့သည္။ သီးျခားႏိုင္ငံထူေထာင္လို၍ လက္နက္ကိုင္တုိက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္မဟုတ္ပဲ အမ်ဳိးသားအင္အားျပရန္အတြက္သာ ျဖစ္ သည့္အတြက္ ေတာင္းဆိုမႈကို လြယ္လြယ္ႏွင္႕ သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။
သေဘာတူညီမႈရရွိၿပီး ရက္အနည္းငယ္အတြင္း ကခ်င္တပ္ ေမာ္လၿမိဳင္သို႕ေရာက္ရွိလာသည္။ ကခ်င္တပ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔သို႕ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္းမွာပင္ ဖဆပလ အစိုးရက ကခ်င္တပ္ကို မြန္႐ြာမ်ားသို႕ ေစလႊတ္ခဲ့သည္။ ဖဆပလအစိုးရက မြန္လူမ်ိဳးအားလံုးသည္ ျပည္ေထာင္စုရန္သူဟု ဆိုုၿပီး ကခ်င္တပ္မ်ားကို အမိန္႕ေပး ေတြ႕သမွ်လူကိုပစ္သတ္ ရြာေတြကို မီးရႈိ႕ ဘုရားေက်ာင္းပါမက်န္ ျပာက်ကုန္သည္။ မြန္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားက ေနာက္ဆုတ္ေပးခဲ့ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ကခ်င္တပ္သားမ်ားလည္း အမ်ားအျပား က်ဆံုးခဲ့သည္။
ေနာင္ဆယ္ႏွစ္ၾကာေသာ္ ဗမာျပည္ေထာင္စုအတြက္ အသက္ေသြးေခြ်းျဖင့္ မြန္ႏွင့္ ကရင္တို႕ကို တိုက္ထုတ္ေပးခဲ့ေသာ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ားလည္း ျပည္ေထာင္စုတပ္သားဘဝမွ မြန္ႏွင့္ ကရင္တို႕လိုပင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။
ယခုအေၾကာင္းကို ေျပာလွ်င္ အာဖရိကေျမာက္ပိုင္း ျပင္သစ္ကိုလိုနီလက္ေအာက္ရွိ ႏိုင္ငံမ်ားအေၾကာင္းကို သတိရမိသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၉၄၄ ခန္႕က နာဇီဟစ္တလာတပ္ဖြဲ႕မ်ား ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသို႕ နီးကပ္လာသည့္အခ်ိန္တြင္ နာဇီတပ္ကို ခုခံႏိုင္ရန္ ျပင္သစ္မ်ား အခက္ေတြ႕ၾကရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ျပင္သစ္သည္ မိမိ၏ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံ ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ သြားၿပီး စစ္သားစုေဆာင္းေသာအခါ ဆင္းရဲေသာအာရပ္မ်ားက စားဝတ္ေနေရး ေျပလည္ရန္အတြက္ မိမိ၏အမိႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ရမည့္အစား မိမိတို႔ကို ေသြးစုပ္ျခယ္လွယ္ေနေသာ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံကုိ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အေသခံတိုက္ပြဲဝင္ေပးခဲ့ရသည္။ ကခ်င္ တပ္မ်ား “ျမန္မာျပည္ေထာင္စုကို ကာကြယ္ေရး ဒုိ႕အေရး” ဟု ေၾကြးၾကာ္သံျဖင့္ မြန္ႏွင္ ့ကရင္တို႕ကို တိုက္ခိုက္ခဲ့သလို ေျမာက္အာဖရိကႏိုင္ငံသားမ်ားလည္း အမိျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဒို႕အေရးဟု ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ နာဇီတို႕ကို အေသခံတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္။
အတိတ္သမိုင္းအျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ကလဲ့စားေခ်ရန္အတြက္မဟုတ္ဘဲ ပစၥဳပၸန္၌ သင္ခန္းစာယူရန္အတြက္ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာေလ့ရွိသည္။ သင္ခန္းစာယူျခင္းထက္ အတိတ္သည္ ပစၥဳပၸန္၏ အစဆိုလ်င္ က်ေနာ္တို႕အတိတ္၌ မွားခဲ့သည့္ အမွားမ်ားကို ေနာက္ထပ္ ျပန္မွားရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။
တဖန္ မဟာမိတ္တပ္ေပါင္းစု၌ က်ေနာ္တို႕လူမ်ိဳးကိုယ္စား က်ေနာ္တို႕ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေရထိုးထားေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို သူတုိ႕ႏွင့္အတူ သေဘာတူညီျခင္းမျပဳယခဲ့ပါက ယခုစစ္အစိုးရ၏ နည္းဗ်ဴဟာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ထပ္တဖန္ ပဋိပကၡျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။..................from Monnews.org
Subscribe to:
Posts (Atom)